Wanneer u contact met ons opneemt, zal de assistente u vragen waarom. Wanneer het medisch gezien verantwoord is, kan de assistente u ook van adviezen voorzien betreffende uw klacht. Hiervoor is zij opgeleid en niet alle klachten hoeven door de huisarts beoordeeld te worden.
De assistente noteert alle gegeven adviezen ook in uw huisartsendossier en ook zij heeft een medisch beroepsgeheim net als de huisarts.
Het opsparen van klachten vinden wij niet medisch verantwoord. Bel tijdig de assistente voor overleg/advies.
Wanneer u wel door de huisarts beoordeeld moet worden gaan wij ervan uit dat u ook bereid bent wat te schuiven in uw eigen agenda om geholpen te kunnen worden. Het gaat immers om uw eigen gezondheid. Voor een artsenbezoek kunt u vrij vragen bij uw werkgever en mag uw kind ook wat eerder of later van school gehaald of gebracht worden.
Wij vragen u om 1 klacht per consult te bespreken. Als tijdens het consult blijkt dat u meerdere klachten heeft waarvoor geen afspraak is gemaakt kunnen wij deze niet in behandeling nemen en zullen wij u verzoeken een nieuwe afspraak te maken. Andere mensen na u wachten ook op een afspraak.
Wanneer u meerdere, maximaal twee klachten wilt bespreken of u heeft extra tijd nodig dan kan de assistente beslissen een dubbele afspraak bij de huisarts voor u in te plannen.
U wordt ingepland bij een deskundige die uw klachten kan beoordelen.
Sinds 2021 laten wij de inschrijving bij een specifieke huisarts los. U wordt bij ons ingeschreven bij praktijk de Uil.